October 31, 2009

ʞɐloʇuǝɾ di rumahKU

 

BUAI LAJU-LAJU,
SAMPAI POKOK SENA,
APA DALAM BAJU,
SEKUNTUM BUNGA CINA.

Alkisahnya semalam, aku, cik abang dan anak-anak ke Giant Teluk Intan. Saja JALAN-JALAN CARI MAKAN. Jalan punya jalan maka kami terjumpalah satu benda yang benar-benar menambat hati anak keduaku NAWFAL. Bila dia nampak benda ni, terus dia pegang dan cuba nak ambil walaupun benda ni lebih kurang besar dengan dia aje.

Mulanya malas nak beli sebab di rumah pun dah berlambak-lambak benda ni tapi kecik-kecik. Memandangkan raut wajahnya yang SEDIH, tak sampai hati rasanya tak beli. Punyalah manisnya senyuman Nawfal bersama lesung pipitnya apabila ibu dan ayahnya setuju nak belikan benda ni.

"Sedih tengok Nawfal sebab masa umurnya 1 tahun 2 bulan, Nawfal dah bergelar 'angah'.
Mainan Nawfal pun tak banyak yang dibeli sebab mainan alongnya masih elok.
Tak salah jika aku dan suami beri dia sesuatu yang disukainya..." detik hatiku sendiri.



"Tolong! Tolong! Ada jentolak kat rumah kita..." kata AKU.

"Jentolak apa? Mana ada jentolak kat rumah kita ni" kata cik abang.

"Ada. Tu dia, yang warna kuning dan merah" kata AKU.

"Mana dia" kata CIK ABANG.

"Itu ha. Takkan tak nampak kot. Punyalah besar sampai Nawfal pun boleh naik" kata AKU.

"La itu ke? Itukan mainan jentolak Nawfal. Kenapa nak takut pulak" kata CIK ABANG.

"Sajalah nak bermanja... tak lama lagikan hari istimewa ayang. He...he...he... Sorry ye bang" kata aku.



JENTOLAK.....NAWFAL


Photobucket

Coretan oleh :
MINI ME

8 comments:

  1. nmpknya nasib naufal sama cam along kak nza. Umur br masuk 1 thn dh brgelar along....ckp pn blum pndai time tu...kesiankn org kurg kasih syg...hi.

    ReplyDelete
  2. Gorgon from pluto planetOctober 31, 2009 at 5:02 PM

    bestnya nawfal...

    ReplyDelete
  3. Semalam pergi Giant?
    Agaknya kita berelisih bahu....he...he.
    CkLah bersama anak-anak dan beberapa kawan di Shusi King malam tu....

    ReplyDelete
  4. sekali2 belikan ape salahnya.. :)
    cantik jentolak nawfal..bila nak bawak aunty naik nih...ngehngehngeh.. :p

    ReplyDelete
  5. @nza
    itu yang saya tak sampai hati nak lukakan hati nawfal

    ReplyDelete
  6. @xiiinam
    ye ke? mungkin saya tak perasan sbb sibuk dgn kerenah anak2.

    ReplyDelete
  7. @QuEeN Of 2 Heroes
    boleh, tapi aunty kena kecikkan badan macam nawfal.

    ReplyDelete