March 14, 2010

Hubungan...

Gothic text from pookatoo.com


Satu hari CINTA dan KAWAN berjalan dalam kampung...
Tiba-tiba CINTA terjatuh dalam telaga...
Kenapa???

Kerana CINTA itu buta...

Lalu KAWAN pun terjun dalam telaga...
Kenapa??? 

Kerana... KAWAN akan buat apa saja demi CINTA !!!
Di dalam telaga CINTA hilang...
Kenapa???

Kerana... CINTA itu halus, mudah hilang kalau tak dijaga, sukar dicari apa lagi dalam telaga yang gelap...

Sedangkan KAWAN masih lagi tercari-cari dimana CINTA dan akan terus menunggu...
Kenapa??

Kerana... KAWAN itu sejati dan akan kekal sebagai KAWAN yang setia...


Maka, hargai lah KAWAN kita selagi kita terasa dia BERERTI....


Walau kita memiliki harta yang banyak, 
Kawan setia adalah yang paling berharga... 

Coretan oleh :
MINI ME



12 comments:

  1. TQ... dtg cni balik...
    &
    salam pkenalan & psahabatan.

    ReplyDelete
  2. salam.. dh follow n link awk.. jika sudi, be my follower n link me too.. hehe..tq

    ReplyDelete
  3. this is sweet! sgt simple, tapi mendalam maksudnya.

    thanks sbb sudi visit blog saya. sudi2 lah dtg berziarah lagi ya!

    ReplyDelete
  4. Sweet..
    Cinta vs Kawan..
    Jika boleh pertahankan lah keduanya..

    * I love my friends..

    ReplyDelete
  5. memanglah kawan yang paing setia..

    ReplyDelete
  6. Jom join blog kite yg baru…blog lama (mybaby-farisha) problem…coz x view new entry…tengah bengang gile niey

    Ni blog baru saye…

    http://terataimewangi.blogspot.com/

    ade yg menarik tau…nak layout muka sendiri??trylah..

    ReplyDelete
  7. Jom join blog kite yg baru…blog lama (mybaby-farisha) problem…coz x view new entry…tengah bengang gile niey

    Ni blog baru saye…

    http://terataimewangi.blogspot.com/

    ade yg menarik tau…nak layout muka sendiri??trylah..

    ReplyDelete
  8. Salam....terbang ke sini...:-)

    ReplyDelete
  9. dikwa
    selamat hari ibu.jemput dtg amik award yer

    ReplyDelete
  10. hmmmm mendalam betul maksud tu kak heheh

    ReplyDelete
  11. suka entry ni:)))))kita follow k:) frst time kunjung.

    ni link kita:)

    http://sitisyazwan.blogspot.com/
    http://sitisyazwan.tumblr.com/

    salam:)

    ReplyDelete